Labourer

As a TPH Labourer, you will follow and consistently demonstrate TPH Plumbing and Heating’s core values.

What Will You Do at TPH?

As a TPH Labourer, you will follow and consistently demonstrate TPH Plumbing and Heating’s core values.

• Ensure company tools are properly cleaned and stored after each job/day
• Provide assistance for installation of plumbing, pipes, fitting, equipment, and fixtures
• Write and read installation manuals; fill forms and reports
• Prioritize and complete all assign work orders by working independently and in teams with minimum supervision to assess situations, implement actions, and perform physical work/tasks
• Assist in ensuring that all plumbing installation are in conjunction with all applicable codes and best practices
• Understand and comply with the Occupational Health and Safety Act of Ontario

What Will You Bring?

• Prior industry experienced preferred
• Ability to operate basic hand tools necessary
• Communication skills
• Team player who can work independently and attention to detail
• Bilingual (English and French) is considered an asset

What Will TPH Do for You?

• Balanced and flexible work hours
• Pension plan and benefits
• Competitive pay and compensation
• And so much more!

Que ferez-vous à TPH ?

En tant que travailleur(e) TPH, vous suivrez et démontrerez constamment les valeurs fondamentales de TPH Plumbing and Heating.

• S’assurer que les outils de l’entreprise sont bien nettoyés et entreposés après chaque travail/jour
• Fournir de l’aide pour l’installation de plomberie, de tuyaux, de raccords, d’équipement et d’accessoires
• Rédiger et lire des manuels d’installation, remplir des formulaires et des rapports
• Prioriser et compléter tous les ordres de travail en travaillant de façon indépendante et en équipe avec un minimum de supervision pour évaluer les situations, mettre en oeuvre des actions et effectuer des tâches physiques
• Aider à s’assurer que toutes les installations de plomberie sont conjointes avec tous les codes et pratiques exemplaires applicables
• Conformer à la Loi sur la santé et la sécurité au travail de l’Ontario et à sa compréhension

Qu’apporterez-vous à TPH?

• Expérience dans l’industrie préférée
• Permis de conduire valide
• Capacité d’utiliser les outils à main de base est requis
• Aptitudes à la communication
• Joueur d’équipe qui peut travailler indépendamment et souci du détail
• Être bilingue (anglais et français) est considéré comme un atout

Que fera TPH pour vous ?

• Horaires de travail équilibrés et flexibles
• Régime de retraite et avantages sociaux
• Salaire compétitif et rémunération concurrentielles
• Et beaucoup plus!

Gas Technician

The Gas Technician will report to the Service Dispatcher and be responsible for installation, maintenance, repair, testing, and certification of all gas systems and components.

What Will You Do at TPH?

The Gas Technician will report to the Service Dispatcher and be responsible for installation, maintenance, repair, testing, and certification of all gas systems and components.

• Respond to client service calls in a timely and quality manner
• Provide for installation of pipes, fitting, equipment, and fixtures
• Writing and reading installation manuals, fill forms and reports
• Prioritize and complete all assign work orders by working independently and in teams with minimum supervision to assess situations, implement actions, and perform physical work/tasks
• Ensure that all gas installation are in conjunction with all applicable codes and best practices
• Access appropriate information to source and order materials needed for installation, repair, and maintenance of gas/piping system
• Manage hot work permits and follow lock out/tag out procedures
• Use trade expertise to prepare all relevant safe work practice, documentation, procedures and emergency response protocols to ensure quick and effective response in case of emergency
• In compliance and understanding of the Occupational Health and Safety Act of Ontario
• After-hours emergency service calls or after-hours work availability

What Will You Bring?

• Minimum G3 license, G2 license preferred
• Minimum 1 year of experience in gas fitting
• Experience in industrial plumbing is considered an asset
• Team player who can work independently
• Valid Driver’s license
• Bilingual (English and French) is an asset

What Will TPH Do for You?

• Balanced and flexible work hours
• Pension plan and benefits
• Competitive pay and compensation

Qu’allez-vous faire à TPH?

Un monteur d’installations au gaz relève du répartiteur de service et est responsable de l’installation, de l’entretien, de la réparation, de la mise à l’essai et de la certification de tous les systèmes et composants au gaz.

• Répondre aux appels de service à la clientèle en temps opportun et de manière de qualité
• Prévoir l’installation des tuyaux, des raccords, de l’équipement et des accessoires
• Rédiger et lire des manuels d’installation, remplir des formulaires et des rapports
• Hiérarchiser et exécuter tous les ordres de travail en travaillant de façon autonome et en équipe, avec un minimum de supervision, pour évaluer les situations, mettre en œuvre des mesures et exécuter des tâches physiques
• S’assurer que toutes les installations au gaz sont conformes à tous les codes et pratiques exemplaires applicables
• Accéder aux renseignements appropriés pour trouver et commander les matériaux nécessaires à l’installation, à la réparation et à l’entretien des systèmes gazeux et de la tuyauterie
• Gérer les permis de travail à chaud et suivre les procédures de verrouillage et d’étiquetage
• Faire appel à son expertise pour préparer toutes les pratiques de travail sécuritaires, la documentation, les procédures et les protocoles d’intervention d’urgence pertinents afin d’assurer une intervention rapide et efficace en cas d’urgence
• Conformité et compréhension de la Loi sur la Santé et Sécurité au travail de l’Ontario
• Appels de service d’urgence après les heures normales ou disponibilité de travail après les heures normales ou disponibilité de travail après les heures normales

Qu’apporterez-vous à TPH?

• Permis G3 au minimum, permis G2 est préféré
• Permis de conduire valide
• Au moins 1 année d’expérience en raccord de gaz
• Esprit d’équipe et autonomie
• Le bilinguisme (français et anglais) est considéré comme un atout

Que fera TPH pour vous?

• Heure de travail équilibrées et flexibles
• Régime de retraite et avantages sociaux
• Rémunération concurrentielle

Office Administrator

The Office Administrator is responsible for providing assistance to the Service team, including backup support for dispatch, purchasers, and aiding service and project coordinators.

What Will You Do at TPH?

The Office Administrator is responsible for providing support to the Service team, including backup support for dispatch and procurement and aiding service and project coordinators.

• Organize paperwork that comes into the office (scanning and filing work completions, packing slips for material reports, material receipts for work orders, receipts for employee reimbursement, etc.)
• Manage the service email and respond to client inquiries
• Maintain and keep track of maintenance agreements, including billing, scheduling, staging of materials and database information
• Maintain customer databases and tracking systems with current information
• Administrative tasks such as but not limited to site access documents, close out documents, reports
• Assist in scheduling and ordering material/equipment for service calls
• Assist in following up on ongoing service work
• Fill out and prepare site access documents & work permits
• Ensure field technicians fill out the required H&S documents per service call to meet COR requirements
• Prepare department reports and KPIs
• Track and schedule maintenance for the vehicle fleet
• Other duties as required

What Will You Bring?

• Bilingual (French and English) is considered an asset
• 1+ years of administrative experience required
• Bachelor’s degree or diploma in Business Administration or similar field is an asset
• Experience in a Construction-related field, and in Plumbing/Mechanical is an asset
• Strong interpersonal communication and customer service skills
• Effective phone and email communications
• Fast typing skills and experience in data entry
• Proficient computer skills – Basic MS Office skills (Word, Excel, Outlook)

What Will TPH Do For You?

• Balanced and flexible work hours
• Pension plan and benefits
• Competitive pay and compensation
• 4 weeks of paid vacation
• Laptop
• Growth and development opportunities

Que ferez-vous à TPH?

L’administrateur de bureau est responsable d’assister l’équipe de service, y compris agir comme un soutien de secours pour la répartition, les acheteurs, et aider les coordinateurs de service et de projet.

• Organiser la paperasserie qui arrive au bureau (scanner et classer les travaux achevés, les bordereaux d’emballage pour les rapports de matériel, les reçus de matériel pour les ordres de travail, les reçus pour le remboursement des employés, etc.)
• Gérer le courrier électronique du service et répondre aux demandes de renseignements des clients
• Maintenir et suivre les accords de maintenance, y compris la facturation, la programmation, la mise en place des matériaux et les informations de la base de données
• Maintenir les bases de données des clients et les systèmes de suivi avec des informations à jour
• Tâches administratives telles que gérer les documents d’accès au site, les documents de clôture et les rapports
• Participer à la programmation et à la commande de matériel/équipement pour les appels de service
• Participer au suivi des travaux de maintenance en cours
• Remplir et préparer les documents d’accès au site et les permis de travail
• Assurer que les techniciens sur le terrain remplissent les documents H&S requis pour chaque appel de service afin de répondre aux exigences du COR
• Préparer les rapports et les indicateurs clés de performance du département
• Suivre et programmer l’entretien de la flotte de véhicules
• Autres tâches selon les besoins

Qu’apporterez-vous à TPH?

• Bilinguisme (anglais et français) est un atout
• 1+ années d’expérience administrative requises
• Baccalauréat ou diplôme en administration des affaires ou domaine similaire est un atout
• Expérience dans un domaine lié à la construction, et en plomberie/mécanique est un atout
• Fortes compétences interpersonnelles, de communication et de service à la clientèle
• Communications efficaces par téléphone et par courriel
• Compétences de frappe rapide et expérience en saisie de données
• Compétences informatiques solides – compétences de base en MS Office (Word, Excel, Outlook)
• Systématique et organisé
• Volonté de prendre des décisions rapides et réfléchies au nom de TPH
• Efficacité dans un environnement de travail au rythme rapide

Que fera TPH pour vous?

• Horaires de travail équilibrés et flexibles
• Plan de retraite et avantages sociaux
• Rémunération concurrentielle
• 4 semaines de vacances payées
• Ordinateur portable
• Opportunités de croissance et de développement

Jr. VDC Designer

The Jr. VDC designer will build fabrication quality models for all types of piping systems then enjoy seeing their work become reality in our pre-fabrication shop and on site.

What will you do at TPH?

The Jr. VDC designer will build fabrication quality models for all types of piping systems then enjoy seeing their work become reality in our pre-fabrication shop and on site.

• Design plumbing and mechanical systems following local codes, project documents, and the company’s standard operating procedures
• Using BIM capabilities, develop system drawings per company standards
• Produce coordination drawings
• Produce shop/spool drawings for fabrication
• Prepare As-Built drawings
• Assist with survey layouts. Sleeving, anchors, underground
• Assist with the identification and resolution of field technical issues
• Read and interpret construction documents
• Work closely and collaboratively with the project teams.
• Attend on-site coordination meetings as required
• Other duties and responsibilities as assigned by VDC Lead

What Will You Bring?

• Bilingual (English and French) is considered an asset
• Proficiency in AutoCAD, Adobe Suite, Revit, Office Suite specifically Excel
• Assets include programming (python, C#, Dynamo), site experience, fabrication CADmep, BIM 360, Navis, Database Management, Engineering
• Experience in a construction-related field, and in Plumbing/ Mechanical would be considered an asset
• Excellent knowledge of construction techniques and details
• Knowledge of Building Codes
• Good organizational and planning skills, ability to work on multiple projects simultaneously
• Excellent written and verbal communication skills
• Solid organization, efficiency and multitasking skills, with the ability to prioritize

What Will TPH Do for You?
• Pension plan and benefits
• Competitive pay and compensation
• 4 weeks of paid vacation
• Laptop

Jr. Purchaser

The Jr. Purchaser is responsible for providing support to the Purchasing Team. You will be responsible for providing clerical and administrative support to the Purchasing Manager and Operations.

What Will You Do at TPH?

The Jr. Purchaser is responsible for providing support to the Purchasing Team. You will be responsible for providing clerical and administrative support to the Purchasing Manager and Operations.

• Assist in the day-to-day purchases of materials ensuring purchase orders are issued in a timely manner.
• Correspondence with suppliers and subcontractors on a day-to-day basis.
• Assist the Purchasing Manager in sourcing quotes for various materials, equipment, and fixtures for large- and small-scale projects.
• Ensure material is received in the right quantity, on time, and in good condition to support ongoing projects.
• Update project logs as needed.
• Work towards an extensive understanding of the services TPH provides and the industry it operates in.
• Review and help maintain good record of purchasing files (purchase orders, contracts, etc.) to ensure its compliance with company policies and procedures
• Collaborate across multiple teams to ensure purchasing needs are met
• Maintain good supplier relations.
• Group similar products across multiple projects to secure best pricing.
• Assist in scheduling and ordering material/equipment for jobs with the Service Department.
• Perform additional assignments at your manager’s discretion.

What Will You Bring?

• Bilingual (English and French) is an asset
• 1+ years of experience in an administrative role
• Experience in a construction-related field, and in Plumbing/Mechanical is an asset
• Strong administrative skills and attention to detail
• Strong customer service orientation
• Excellent written and verbal communication skills
• Solid organization, efficiency, and multitasking skills, with the ability to prioritize
• Proficient working knowledge of Microsoft Office

What Will TPH Do for You?
• Pension plan and benefits
• Competitive pay and compensation
• 4 weeks of paid vacation
• Laptop

Estimating Coordinator

The Estimating Coordinator is responsible for assisting the Senior Estimator in providing estimates and quotes for small and large projects.

What Will You Do at TPH?

The Estimating Coordinator is responsible for assisting the Senior Estimator in providing estimates and quotes for small and large projects.

  • Manage private and public quotation requests via websites and estimating email.
  • Generate and send BFP reports and client reminder emails.
  • Perform data entry using Smart Sheet software.
  • Assist in reviewing job boards, file jobs and addendums.
  • Register and schedule job showings; schedule meetings and job closings on the calendar.
  • Provide quotations, material breakdowns, shop drawings, and assist in development of future projects.
  • Review projects to develop a win strategy.
  • Assist in resolving contract issues as they arise.
  • Develop and maintain good working relationships with customers, suppliers, and engineers.
  • Maintain and improve mechanisms for obtaining opportunities, survey and measure the tender process, and provide feedback as needed.
  • Perform quantity takeoffs including entry into the computer estimating system and conduct quantity surveying, including counts.
  • Review all bid documents to ensure all bid requirements are met and prepare bid submissions for a tender call or proposal.
  • Provide detailed labour breakdowns for each area to assist with budget creation and project management.
  • Assist in the development of estimating plans to establish estimate/proposal strategies.
  • Participate in the presentation of estimates/proposals to senior management and attend and participate in site visits, pre‐bid meetings, and post‐bid meetings as required.
  • Debrief with Senior Estimator after the award of contract/job to discuss quoted material.
  • Other duties will be assigned as required.

What Will You Bring?

  • 1+ years of estimating experience is an asset
  • Experience in mechanical/construction industry is an asset
  • Good knowledge and understanding of plumbing & mechanical systems is an asset
  • Knowledge and comprehension of reading blueprints and utilizing an estimating software for plumbing & piping in commercial is an asset
  • Bilingual (English and French) is an asset
  • Proficiency in Microsoft office applications (excel, word, etc.)
  • Ability to communicate easily with suppliers, engineers, clients, and co-workers
  • High level of accuracy and attention to detail
  • Proactive problem solver and task oriented

What Will TPH Do for You?

  • Flexible work hours
  • Pension plan and benefits
  • Competitive pay and compensation
  • 4 weeks of paid vacation
  • Laptop

Project Manager

The Project Manager is responsible for planning and overseeing projects to ensure they are completed in a timely fashion and within budget.

What will you do at TPH?

The Project Manager is responsible for planning and overseeing projects to ensure they are completed in a timely fashion and within budget.

• Attend project meetings, conferences, corporate events, and training as required
• Consistent open communication with Site Supervisor’s and ensure quality work by doing regular site visits
• Preparation of monthly progress billing and prepare monthly progress updates with upper management
• Develop comprehensive project plans to be shared with clients as well as other employees throughout the company
• Delegate project tasks based on junior staff members individual strengths, skill sets and experience levels
• Coordinate larger-scale projects
• Attend job showings and meet with clients to take detailed ordering briefs and clarify specific requirements of each project
• Estimating jobs, CCNs, Sis
• Perform risk management to minimize project risks
• Coordinate internal resources and third parties/vendors for the flawless execution of projects
• Ensure that all projects are delivered on time, within scope and within budget
• Assist in the definition of project scope and objectives, involving all relevant stakeholders and ensuring technical feasibility
• Ensure resource availability and allocation including coordinating all deliveries of equipment and material in a timely manner
• Measure project performance using appropriate tools and techniques
• Use and continually develop leadership skills
• Client relations and client development
• Sales

What Will You Bring?

• Plumbers License is an asset
• Proven working experience in Project Management (minimum 2 years)
• Excellent client-facing and internal communication skills
• Solid organizational skills including attention to detail and multitasking skills
• Strong computer skills including knowledge of Microsoft office applications
• Competent in construction terminology
• Bilingual (French and English)

What Will TPH Do for You?

• Balanced and flexible work hours
• Pension plan after 12 months
• Benefits after 6 months
• Laptop and cellphone
• Work vehicle
• 5 weeks of paid vacation

Que ferez-vous à TPH?

Le gestionnaire de projet est responsable de la planification et de la supervision des projets pour s’assurer qu’ils sont terminés en temps opportun et dans les limites du budget.

• Assister aux réunions de projet, aux conférences, aux événements corporatifs et à la formation au besoin
• Communication ouverte cohérente avec les superviseurs de chantier et assurer un travail de qualité en faisant des visites régulières au chantier
• Préparer la facturation mensuelle des progrès et préparer des mises à jour mensuelles des progrès avec la haute direction
• Élaborer des plans de projet complets à partager avec les clients ainsi qu’avec les autres employés de l’entreprise
• Déléguer les tâches du projet en fonction des forces individuelles, des compétences et des niveaux d’expérience des membres du personnel subalternes
• Coordonner des projets à plus grande échelle
• Assister à des séances de travail et rencontrer les clients pour prendre des notes détaillées sur les commandes et clarifier les exigences spécifiques de chaque projet
• Estimation des emplois, CCNs, Sis
• Effectuer la gestion des risques afin de minimiser les risques du projet
• Coordonner les ressources internes et les tiers/fournisseurs pour une exécution sans faille des projets
• Assurer que tous les projets sont livrés à temps, dans les limites de la portée et dans les limites du budget
• Aider à la définition de la portée et des objectifs du projet, en impliquant toutes les parties prenantes concernées et en assurant la faisabilité technique
• Assurer la disponibilité et l’affectation des ressources, y compris coordonner toutes les livraisons d’équipement et de matériel en temps opportun

• Mesurer le rendement du projet à l’aide d’outils et de techniques appropriés
• Utiliser et développer continuellement des compétences en leadership
• Relations avec la clientèle et développement de la clientèle
• Ventes

Qu’apporterez-vous à TPH?

• Permis de plombier est un atout
• Expérience de travail éprouvée en gestion de projet (minimum 2 ans)
• Excellentes compétences en communication avec les clients et à l’interne
• Solides compétences organisationnelles, notamment en matière de détail et de multitâche
• Solides compétences en informatique, y compris la connaissance des applications de bureau Microsoft
• Compétent en terminologie de la construction
• Bilingue (français et anglais)

Que fera TPH pour vous?

• Horaires de travail équilibrés et flexibles
• Régime de retraite et avantages sociaux
• Ordinateur portatif et portable
• Véhicule de travail
• 5 semaines de vacances payées

Co-op: Labourer

We are hiring Co-op Student Labourers for the fall 2024 and winter 2025 semesters!

During your placement at TPH, you will gain valuable skills and experience in the construction industry.

What Will You Do at TPH?

During your placement as a TPH Labourer, you will follow and consistently demonstrate TPH Plumbing and Heating’s core values.

• Ensure company tools are properly cleaned and stored after each job/day
• Provide assistance for installation of plumbing, pipes, fitting, equipment, and fixtures
• Write and read installation manuals; fill forms and reports
• Prioritize and complete all assign work orders by working independently and in teams to assess situations, implement actions, and perform physical work/tasks
• Assist in ensuring that all plumbing installation are in conjunction with all applicable codes and best practices
• Understand and comply with the Occupational Health and Safety Act of Ontario

What Will You Bring?

• Readiness to learn and try new things
• Ability to operate basic hand tools necessary
• Ability to commute to work

What Will TPH Do for You?

• Balanced and flexible work hours
• Competitive pay and compensation
• Opportunities for professional growth and development
• And so much more!

Que ferez-vous à TPH?

Au cours de votre stage en tant que travailleur(e) TPH, vous suivrez et démontrerez constamment les valeurs fondamentales de TPH Plumbing and Heating.

• Assurer que les outils de l’entreprise sont bien nettoyés et entreposés après chaque travail/jour
• Fournir de l’aide pour l’installation de plomberie, de tuyaux, de raccords, d’équipement et d’accessoires
• Rédiger et lire des manuels d’installation, remplir des formulaires et des rapports
• Prioriser et compléter tous les ordres de travail en travaillant de façon indépendante et en équipe pour évaluer les situations, mettre en oeuvre des actions et effectuer des tâches physiques
• Aider à s’assurer que toutes les installations de plomberie sont conjointes avec tous les codes et pratiques exemplaires applicables
• Conformer à la Loi sur la santé et la sécurité au travail de l’Ontario et à sa compréhension

Qu’apporterez-vous à TPH?

• Aucune expérience n’est requise!
• Prêt à apprendre et à essayer de nouvelles choses
• Capacité d’utiliser les outils à main de base est requis
• Capacité à organiser ta propre mode de transportation au travail

Que fera TPH pour vous ?

• Horaires de travail équilibrés et flexibles
• Possibilités de croissance et de développement professionels
• Salaire compétitif et rémunération concurrentielles
• Et beaucoup plus!

Co-op: Construction Support Clerk

We are hiring a Student (Co-op) Construction Support Clerk for the fall 2024 and winter 2025 semesters!

During your placement at TPH, you will gain valuable skills and experience in administration and the construction industry.

What Will You Do at TPH?

During your placement as a Student Construction Support Clerk, you will provide administrative support to all office staff by performing various data entry tasks and provide overall support to help TPH succeed.

• Assist construction department with data entry for various administrative tasks
• Assist with Purchasing by providing PO#s; tracking, follow up and maintaining return logs; locating missing material
• Assist with Dispatching as needed
• Assist Project Coordinators by printing O&M’s, H&S binders and pipe labels
• Assist Executive team with data entry for internal project implementation
• Print and/or scan documents, archive / file records, as requested
• Develop and carry out efficient documentation and filing systems for electronic records
• Handle confidential and non-routine information and facilitate communication between appropriate department and outside organizations
• Work collaboratively with team members to streamline work and improve processes
• Other duties will be assigned as required

What Will You Bring?

• Bilingual (French and English) is an asset
• Excellent customer service skills
• Strong planning, time management, and organizational skills
• Strong communication skills (written and verbal) at all levels of the organization including executives, vendors, clients, and employees

What Will TPH Do for You?

• Balanced and flexible work hours
• Competitive pay and compensation
• Training for professional growth and development

Que ferez-vous à TPH?

Au cours de votre stage en tant que commis de soutien à la construction, vous allez fournir un soutien administratif à tout le personnel de bureau en effectuant diverses tâches de saisie de données et en fournissant un soutien global pour aider TPH à réussir.

  • Aider le service de construction à entrer des données pour diverses tâches administratives
  • Aider à l’achat en fournissant des PO #s ; le suivi, le suivi et la tenue des registres de retour ; localiser le matériel manquant
  • Aider à la répartition au besoin
  • Aider les coordonnateurs de projet en imprimant des B et E, des liants H&S et des étiquettes de tuyaux
  • Aider l’équipe de direction à entrer des données pour la mise en œuvre interne du projet
  • Imprimez et/ou numérisez des documents, archivez / enregistrez des dossiers, sur demande
  • Élaborer et mettre en œuvre des systèmes efficaces de documentation et de classement des documents électroniques
  • Traiter l’information confidentielle et non courante et faciliter la communication entre le ministère approprié et les organisations externes
  • Travailler en collaboration avec les membres de l’équipe pour rationaliser le travail et améliorer les processus
  • D’autres tâches seront assignées au besoin

Qu’apporterez-vous à TPH?

  • Être bilingue (anglais et français) est un atout
  • Excellentes compétences en service à la clientèle
  • Solides compétences en planification, en organisation et en gestion du temps
  • Solides compétences en communication (écrite et verbale) à tous les niveaux de l’organisation, y compris les cadres, les fournisseurs, les clients et les employés

Que fera TPH pour vous?

  • Des heures de travail équilibrées et flexibles
  • Rémunération concurrentielle et culture d’inclusion de l’entreprise
  • Formation pour la croissance et le développement

Co-op: Jr. Estimator

We are hiring a Student (Co-op) Jr. Estimator for the fall 2024 and winter 2025 semesters!

During your placement at TPH, you will gain valuable skills and experience in estimation and the construction industry.

What Will You Do at TPH?

During your placement as a Student Jr. Estimator, you will provide support to the estimation department by helping to calculate the scope and costs of various projects.

• Provide quotation, material breakdowns, and assist in development of future projects
• Shop drawings
• Review projects to develop win strategy
• Resolve and/or assist in resolving contract issues as they arise
• Maintain and improve mechanisms for obtaining opportunities, surveying and measuring tender process and provide feedback as needed
• Perform quantity takeoffs including entry into the computer estimating system
• Review all bid documents to ensure all bid requirements are met
• Assemble all elements of an estimate including a lead sheet to summarize all the elements
• Prepare bid forms and submissions for a tender call or proposal
• Provide detailed labour breakdowns for each area to assist with budget creation and management of project
• Assist in the development of an estimating plan to establish estimate/proposal strategies
• Other duties will be assigned as required

What Will You Bring?

• Bilingual (French and English) is an asset
• Knowledge and understanding of plumbing and mechanical systems is an asset
• Proficiency in math, calculation, and data analysis
• Proficiency in Microsoft office applications (excel, word, etc.)
• High level of accuracy and attention to detail

What Will TPH Do for You?

• Balanced and flexible work hours
• Competitive pay and compensation
• Training for professional growth and development

Que vas-tu faire à TPH?

Lors de votre stage en tant qu’étudiant estimateur junior, vous apporterez votre soutien au département d’estimation en aidant à calculer la portée et les coûts de divers projets.

• Fournir un devis, des ventilations des matériaux et aider au développement des projets futurs
• Dessins d’atelier
• Examiner les projets pour élaborer une stratégie gagnante
• Aider à résoudre les problèmes contractuels au fur et à mesure qu’ils surviennent
• Maintenir et améliorer les mécanismes permettant d’obtenir des opportunités, d’effectuer des sondages et de mesurer le processus d’appel d’offres et de fournir des commentaires au besoin
• Effectuer des décollages quantitatifs, y compris la saisie dans le système d’estimation informatique
• Examiner tous les documents de la soumission pour s’assurer que toutes les exigences de la soumission sont respectées
• Assembler tous les éléments d’une estimation, y compris une feuille maitresse pour résumer tous les éléments
• Préparer des formulaires de soumission et des soumissions pour un appel d’offres ou une proposition
• Fournir des ventilations détaillées de la main-d’œuvre pour chaque secteur afin de faciliter la création et la gestion du budget du projet
• Contribuer à l’élaboration d’un plan d’estimation pour établir des stratégies d’estimation/de proposition
• Autres tâches qui seront assignées au besoin

Qu’apporterez-vous à TPH?

• Être bilingue (anglais et français) est considéré comme un atout
• Bonne connaissance et compréhension de la plomberie et des systèmes mécaniques est un atout
• Maitrise des mathématiques, du calcul et de l’analyse de données
• Maitrise des applications Microsoft Office (Excel, Word, etc.)
• Capacité de travailler avec un niveau élevé de précision et d’attention aux détails

Que fera TPH pour vous?

• Horaires de travail flexible
• Régime de retraite et avantages
• Rémunération concurrentielle

Connect with us today






    Contact Us

    Call our personal answering service 24 hours a day, 7 days a week for prompt and effective emergency service in Ottawa and Eastern Ontario.

    613.745.0100

    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

    Plumbing & Heating
    Emergency Services 

    24/7